De Nederlandse taal en de manier waarop we met elkaar omgaan, verandert voortdurend. Daarom moet je na blijven denken over de ideale manier om je klanten aan te spreken. Hoe zorg jij voor enthousiasme?

De manier waarop jij je klanten aanspreekt, is hierbij heel belangrijk. De simpele woordjes ‘u’ en ‘jij’ kunnen al een groot verschil maken. Veel bedrijven twijfelen dan ook welke vorm zij het beste kunnen gebruiken.

‘U’ staat over het algemeen zakelijk en respectvol, maar het zorgt ook een afstand tot de lezer. Daarentegen verkleint ‘jij’ de afstand. Het is informeler en zorgt voor meer gelijkwaardigheid. Er is hierbij geen goed of fout.

Het is belangrijk om goed te kijken naar wat bij jouw bedrijf past. Vaak gebruik je al een van de twee vormen wanneer je met een klant praat. Gebruik die dan ook in de nieuwsbrief.

Into M gebruikt standaard de u-vorm. Gebruik jeliever de jij-vorm? Laat het weten, dan passen we het z.s.m. aan. De nieuwsbrief wordt dan geschreven in de jij-vorm, net als de afmeldlink en de knop “neem contact met mij op”.

Documenten

NIEUWSBRIEF

 Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

                    

Go to top