De wereld van de e-mailmarketing gaat veranderen. In september vindt de iOS 15 update plaats. Deze update zorgt voor een aantal wijzigingen op het gebied van privacybescherming voor gebruikers. Dat heeft een enorme impact op je statistieken en tracking.

In de nieuwe update van Apple is privacy heel belangrijk. Gebruikers krijgen meer controle over hun data. Dat heeft gevolgen voor de e-mailmarketing.
De belangrijkste wijzigingen:

Mail Privacy Protection

De gebruiker kan ervoor kiezen om de privacybescherming bij e-mails aan te scherpen. Afzenders mogen geen onzichtbare pixels meer gebruiken om informatie over de ontvangers te verzamelen. Het gaat bijvoorbeeld om gegevens over de locatie, het soort apparaat en het moment waarop e-mails zijn geopend.

Private Relay (met iCloud+)

De nieuwe functie ‘Private Relay’ (alleen met iCloud+) verbergt het IP-adres van de gebruiker en versleutelt het internetverkeer. De gebruiker ontvangt data op een door Apple aangewezen, willekeurig maar regio-specifiek IP-adres.

Hide My Email (met iCloud+)

Met de functie ‘verberg-mijn-e-mail’ kunnen gebruikers (alleen met een iCloud+ abonnement) eenmalige adressen aanmaken die gekoppeld zijn aan hun persoonlijke e-mailaccount. Deze eenmalige e-mailadressen worden dan bijvoorbeeld ingezet voor Lead formulieren. Bedrijven zetten Lead formulieren in om mailadressen te verzamelen in ruil voor iets anders, zoals bijvoorbeeld een winactie. Met deze nieuwe functie ontvang je als bedrijf dus geen normaal mailadres, maar een eenmalige variant waar gebruikers later niet meer naar kijken.

Deze drie veranderingen kunnen gevolgen hebben voor de statistieken die je van ons ontvangt. Bepaalde onderdelen kunnen bijvoorbeeld niet meer kloppen. We houden dit natuurlijk goed voor je in de gaten.

Bij vragen kun je altijd contact met ons opnemen.

Documenten

NIEUWSBRIEF

 Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

                    

Go to top