Afgelopen jaar is Whatsapp voor bedrijven definitief doorgebroken. Het versturen van chatberichten, foto’s en video’s wordt nu ook veelvuldig ingezet om een relatie met je klanten te onderhouden. Groot voordeel van de zakelijke variant: je communiceert namens je bedrijf en met je zakelijke telefoonnummer.

Deze manier van communiceren raakt steeds meer ingeburgerd in het bedrijfsleven. Waar voorheen je zakelijke en privé WhatsApp-berichten door elkaar heenliepen, blijft dit met de zakelijke variant strikt gescheiden.

Bedrijfspagina

In Whatsapp Business krijg je een eigen bedrijfspagina. Op deze pagina kun je jouw klanten informeren over je bedrijf, bijvoorbeeld het telefoonnummer, het mailadres en de website. Ook een korte omschrijving over je bedrijf en je bedrijfslogo kun je kwijt op de bedrijfspagina.

Automatische antwoorden

Bij Whatsapp Business kun je bovendien automatische antwoorden instellen, bijvoorbeeld als je afwezig bent of een nieuwe klant welkom wil heten. Sommige bedrijven stellen ook automatische antwoorden in op veel gestelde vragen. Bovendien is het mogelijk berichten in te stellen die op een later moment aan klanten of klantgroepen – via verzendlijsten – worden verzonden.

Smartphone

Van Whatsapp Business is ook een desktop-versie beschikbaar, wat zeker op kantoor handig werkt. Ben je onderweg dan kun je het privé en zakelijke account naast elkaar gebruiken op je smartphone. Je moet dan wel beide nummers apart registreren.

Spam

Belangrijk is wel dat je WhatsApp alleen gebruikt om op een juiste manier met je relaties te communiceren. Te veel spamberichten roepen ergernis op en je loopt het risico dat klanten je nummer gaan blokkeren. Dat moet je niet willen!

Meer weten over WhatsApp Business, hulp nodig of op zoek naar tips & tricks, kijk dan op de helppagina van WhatsApp.

https://faq.whatsapp.com/nl/

Documenten

NIEUWSBRIEF

 Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

                    

Go to top